tiistai 4. toukokuuta 2010

Hellin tutkimus

Karjalaisen uutisen mukaan Helli on vaatimassa Coronaria Oy:ltä 100.000€ korvauksia huonosti hoidetusta vastaanotto palveluista. Kyse lienee ensimmäisestä vuosi kolmanneksesta. Helli on sopinut Coronaria Oy.n kanssa maksavansa 788.000 € koko vuoden lääkäri vastaanotto palvelusta. Tämän mukaan Yritys olisi laskuttanut tänä vuonna n. 265.000 €. Nyt Helli vaatii palauttamaan siitä kolmanneksen, perusteena on saamatta jääneet palvelut. (Lisäksi Helli vaatii korvauksia myös työterveyshuollon puutteista 34.000 € ja vielä sopimus rikkomus sakko 40.000 €).
Coronaria Oy on siis toimittanut vain vajaa kaksi kolmasosaa sovituista lääkäripalveluista.

Samoihin aikoihin Helli on julkaissut asiakas tyytyväisyys tutkimuksen terveyskeskus palveluista, joka osoittaa asiakkaiden olevan tyytyväisiä Hellin toimintaan. Vastaavasti ne jotka vastasivat kriittisesti toimintaan kuitataan seuraavasti: "Tuloksista käy selkeästi ilmi se, että vaikka palvelu tilanne terveyskeskuksissa sujuisi moitteettomasti, ihmisten mielipide Hellistä on muodostunut muuta kautta: tyytymättömyys Helliin perustuu ilmeisesti kuulopuheisiin sekä lehti- ja mielipide kirjoitteluun, ei varsinaisiin kokemuksiin Hellin kanssa asioimisesta." (Eli taas on palattu vanhaan: syyllisiä ovat Tuunanen, Hämäläinen, Luukkainen, Lahtela ja Kosonen)

Minulle heräsi kysymys, lukiessani kyselyn tuloksia, miten on mahdollista saada näin hyvä arvosana palveluista kun Coronaria on toimittanut vain vajaa kaksi kolmasosaa lääkäri palveluista ja omat virkaläärit puuttuvat yhtä lukuunottamatta kokonaan?

Olisiko syytä teettää seuraava tutkimus jollain puolueettomalla taholla?

PS. Tämä Hellin tutkimus on oikeudessa kovaa kamaa Coronaria Oy.lle kun selvitetään syntyneiden vahinkojen suuruutta ja vaikuttavuutta, tutkimushan osoittaa ettei mitään vahinkoa ole syntynyt. Näyttötaakka tässä aiassa on Hellillä.

.

1 kommentti:

Keski-Karjala kirjoitti...

Voivoi. Hellin johtajien, tai kuka siellä asioista lopulta määrääkään, kannattaisi alkaa käyttämään sopimusjuridiikan osaavia lakimiehiä ennen kuin pistävät nimiään sopimuksiin.

Virkalääkäreitä Helli ei tule saamaan ennen merkittäviä henkilövaihdoksia ja lääkäreiden aseman kunnioittamista organisaatiossa. Sitten se vasta hauskaa onkin, kun tällä menolla edes yritykset eivät kohta suostu tarjoamaan palveluita Hellille -eivät edes kovalla rahalla.