torstai 29. huhtikuuta 2010

Luotettavan tahon tutkimus

Pitkään jatkunut keskustelu Hellin puhelinpalvelujen toimimattomuudesta voidaan nyt lopettaa. Asian on tutkinut kaksi aivan puolueetonta tahoa, Helli joka vastaa puhelinpalvelujen toimivuudesta ja Sonera, joka tuottaa palvelut.
Alla otteita tutkimuksesta:


- mitään vikaa jonopuhelimista, jonojen muodostumisesta, ei ole löytynyt
- jonoja muodostuu harvoin
- jono 50080(lääk, sh) ruuhkaisin aika ma aamuna klo 8-8.30. Silloin on puheluja paljon, soittaja joutuu jonoon,jonotusaika max.3 min ( 26.4). Pe 23.4 klo 8-10 pisin jonotus aika 2 min.
- 26.4 iltapäivällä klo 13-15(lab.aika), yksi puhelu joutunut jonoon, jonotusaika muutama sekunti
- lnp-puhelinta jono 50501 sama ilmiö, ma aamuna klo 8-8.30 ruuhkaisin, jonotusaika 2,5 min...jonoa muuten muodustuu harvoin.


Soneran teknisen puolen kommentteja(perustuu kokemuksiin vastaavilta terveyspalvelujen alueelta):

- Hellin puhelinpalvelu näyttää toimivan keskivertoa paremmin
- jonoja syntyy harvoin ,ja silloin kun syntyy, keskimääräiset jonotusajat ovat 2-3 min
- ruukaisin aika on ma aamu klo 8-9
- soneran havainnot tukevat omaa seurantaa, jossa soittojen perusteella 3/10 puhelussa joutui jonoon.
- soneralla kokemus muualtakin, että ihmiset eivät jää jonoon, hätäisiä.



Siis ihmiset ovat taas mollanneet Helliä aivan aiheetta tai sitten syy on näiden valittajien korvien välissä. Itse testasin tänään torstaina onko minunkin korvien välissä vikaa ja soitin lääkäreiden ja sairaanhoitajien vastaanotto numeroon 040- 1050080 klo 09.13. Siis nythän ei ole tuo kiireisin aika (maanantai klo. 8-8.30), jolloin jonotusaika on max.3 min. Puhelimeni kello, joka mittaa puhelun kestoa, näytti 4 min 52 sek kun puheluuni vastattiin.

Siis minulla on vikaa korvien välissä. Lukijoilleni tämä tieto ei tietenkään tullut yllätyksenä.

1 kommentti:

Rita kirjoitti...

Kyllä sitä nyt ollaan niin luotettavaa niin luotettavaa, ai helli!

Miksiköhän ei ole tiedotettu niistä soittajista, jotka jonottavat aikansa esim. 5 min tai 10 min tai 20 min kuten minä, sinä, hän ja vuokot ja monet muut ja lopulta kurjuuttaan, köyhyyttään tai sairauttaan sulkevat puhelimen.

Kun ei pääse läpi niin ei pääse. Pakko on änkeytyä road to hellille päätä aukomaan ja henkilökuntaa häiritsemään läsnäololla. No, onhan se kiva, pääsee jonottamaan luukulta luukulle.

Siis, onko nyt niin

1)kukaan ei luovuta puhelimessa jonottaessaan ja paiskaa "luuria" kiinni kun ei vastata
2) Sonera ei pysty tuollaista tilastoa/seurantaa teknisesti järjestämään

Eli Helli-numeroon soitetaan, odotetaan KÄRSIVÄLLISESTI, eikä kukaan vastaa ja suljetaan puhelu ja kiroillaan.

Jos Helliorganisaatiolta kysyy, niin kuluttaa turhaan leukaniveliään. Vastaus tiedetään - tiedetään - tiedetään. Kas Sonerahan on niin uusi ja avuton, noissa tekniikoissaan. Eivät pysty tuollaisia muka-soittajia ja jonottajia ja kyllästyneitä ns. kontrolloimaan.

On se ihme ja kumma sekin, että HÄTÄISIÄ ovat kurjatköyhätsairaatavuttomat kun terveyskeskuksiin soittelevat.

Hyi meitä ketkä apua tarvitsisimme tai neuvoja tai jopa lääkäriä.

Ei kun vaan petiin kuolemaa odottelemaan KÄRSIVÄLLISESTI, eihän valamiissa mualimassa kiirettä sua olla. Rukoillaan vielä hissukseen, ettei terveyskeskushenkilökunta piällikköineen vuan ressaannu eikä tulis mittään kiirettä ja hättee. Olis kiva ja leppoisa työskentelyilmapiiri ja vähemmän sairaita. Tokihan kivempi on rupatella terveitten immeisiin kanssa ja heitä hoitoo.

Rita Tynkkynen, 2.5.2010 klo 10.30